2010-09-20
 17:30:50

Dikter

Mina ögon kan tindra
mina läppar le
men sorgen i mitt hjärta
kan du inte se.

En liten flicka springer runt sin mamma och säger;



 - Mamma, gissa vad, gissa vad!



Mamman blir lätt irriterad och säger;



- Nej, jag orkar inte gissa, gå in på ditt rum. Det blir tyst en stund och flickan säger;



- Okej.



Hon går in på sitt rum, men kommer ut en timme senare och säger;



- Mamma, gissa vad, gissa vad!



Mamman blir mer irriterad och säger;



- Nej, jag vill inte gissa. Gå ut och lek.



- Visst säger flickan med besviken röst.



Hon går ut och leker på gatan. Hon hoppar hopprep och hennes ljusa hår leker i vinden.



Men flickan varken hör eller ser bilen som kommer körande.



Hon blir påkörd med bara ett brak.



Mamman kommer ut och får se sin lilla flicka full av blod.



Flickan ser på sin mamma med blod rinnande från munnen och gråt från sin själ och säger;



- Mamma, gissa vad, gissa vad!



Mamman ser på henne med tårar i ögonen och säger;



- Nej, jag kan inte gissa vad det är.



Flickan tar sitt sista andetag och säger;



 - Jag älskar dig, mamma.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: