2010-05-05
 22:15:45

Tredje Perioden

Sista perioden tycker jag SWE började slappna av totalt neb de jobbade bra ändå för även DEN slutade spela. Men jag vet inte om detta kommer hålla i VM men vi kan ju hoppas och tyvärr så fick inte Gustafsson hålla sin nolla men han ´såg helt fokuserad ut. Jag är även imponerad på Oliver Ekman-Larsson som jag inte förväntade mig mycket av men jag tycker han är en av de bästa ute på isen. Harju och dem är också grymma på isen och jag hoppas det kommer se ut så här under VM.

Däremot hade jag höga förväntingar på Leksands back Stefan Lassen men han har jag knappt sett på isen förutom när han åker ut i utvisnings båset. Men Till VM truppen så kommer kanske Morten Green till Danmark som förr spelade i leksand men senaste säsongen i Malmö och han är ju grym på isen. Men tyvärr hjälper inte det om inte alla andra spelarna visar sig på isen.

Det är även kul att se Rundblad på isen efter allt hån och mobbnings grupper på facebook efter junior VM så det är skönt att han kan visa dem att de hade fel. Även fanns han kanske inte syns jätte mycket på isen så får han sina glimtar då han spelar bättre än alla andra. Jag tycker inte men kan säga att en spelare är as dålig under en match för de kan ha en dålig dag på jobbet för de kan väl även vi? Så varför klagar vi på hockeyspelarna och fotbollspelarna, till svar får ,am alltid att det är deras jobb men det är inget svar. Tänk om jag skulle säga till en lärare men gud vad sur du är idag men en lärare kan ju för fan alltid vara glad.

Men tillbaks till matchen kanske innan jag skriver en hel historia för nere i ängelholm var det värsta målkalaset och faktiskt riktigt roligt att se på. Detta var Bengt-Åke Gustavssons sista landslags grenrep i Sverige för han har bara VM kvar innan landslaget får en ny tränare.

Viktor Hedman får pris som bästa svenska spelare på is i dagens match och skotten slutade SWE 43 DEN 13.

59.14 10 - 3 EQ DEN 9. DEGN, Kasper  
  (21. DRESLER, Thor
  27. BECH CHRISTENSEN, Mads)
58.15 10 - 2 SH1 SWE 12. PETTERSSON, Fredrik  
  (11. GUNNARSSON, Carl
  24. HARJU, Johan)
56.43 2 min SWE 5. BÄCKMAN, Christian TRIP
55.12 9 - 2 EQ DEN 33. JACOBSEN, Julian  
  (19. STAAL, Kim)
52.02 9 - 1 PP1 SWE 24. HARJU, Johan  
  (23. OMARK, Linus
  12. PETTERSSON, Fredrik)
50.04 2 min DEN 6. LASSEN, Stefan HOOK
47.45 8 - 1 EQ DEN 20. LYKKESKOV, Kim  
  (21. DRESLER, Thor
  4. BÖDKER, Mads)
45.14 2 min SWE 23. OMARK, Linus HOOK
44.04 8 - 0 EQ SWE 21. ERICSSON, Jimmie  
  (9. MÅRTENSSON, Tony)
41.36 2 min DEN 14. DUUS, Jesper HOOK
40.34 7 - 0 EQ SWE 0.?   
  (3. EKMAN-LARSSON, Oliver)





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: