2010-06-02
 17:11:36

Balen imorron

Ja imorgon är det balen som är en tradition i min skola så det blir en hel dag imorgon som kommer bli både rolig och jobbig tror jag. Först ska jag iväg till skolan för att gå ett tag, sen vid elva ska jag till läkaren för att kolla allargier eftersom jag har sådana utslag på händer och fötter som kliar. Efter det kommer farsan köra mig till frissan som ska fixa håret från klockan ett och framåt och beronde på om det blir fel så kan det nog ta ett tag. Och sedan iväg till balen för att umgås med resten av 9:orna. Sen nästa vecka ska vi ha maskerad borta vid vinterviken och jag vet fortfarande inte om jag vill gå. Leila tyckte jag skulle hänga med men vi får se det är ju några dagar kvar men en vecka kvar i skolan som jag gått i 8 och ½ år för jag gick ju i lillholm innan.

Det har varit både bra och dålig att gå i mälarhöjden men jag ångrar inte att jag bytte till den skolan för annars hade jag nte kommit som jag gjort idag. Alla är som de är men innerst inne så har de ett gott hjärta även fast jag inte tycker om dem eller de inte mig. Vissa kommer man bara inte överrens med och tyvärr är det så men en sak jag har lärt mig är att se igenom folk som spelar. Som tur är så har jag börjat vara mig själv och det tycker vissa inte om men de ska veta att jag bryr mig inte om vad de tycker. Tcker de inte om mig för den jag är så behöver de inte prata med mig, för jag är den jag är och jag säger vad jag tycker. Ärligt så tycker jag att det ska bli jävligt skönt att gå till den skolan varje dag och känna hur de trycker ner mig men lärarna och alla de andra som har hälpt mig i denna skola kommer jag sakna dagligen. Speciellt Malin som är kuratorn på våran skola som ställt upp för mig sen 6:an. Jag ser gymnasiumet som en ny start där jag är mig själv och blir accepterad och inte blir bort snackad bara för att jag inte bor i Mlarhöjden. Säger inte att alla är sådana men de som känner igen sig borde tänka på hur fan de behandlar folk. Man skrattar åt dem när man tänker på hur de är ibland men utan er hade jag aldrig blivit den jag blivit nu men en sak vet jag! Mina barn ska aldrig gå i mälarhöjden för då dör jag hellre!

Tack för tiden i mälarhöjden både de dåliga och de bra för ja är tacksam för att jag fått gått där och lärt mig så mycket. Jag hoppas även det kommer gå bra för alla 9:or i sin utbildning för de jobbar hårt ska ni veta. De sätter sina mål och de når dem men frågan är: är det värt att må dåligt för att få MVG i alla ämnen?
det tycker inte jag iallafall..

puss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: