2010-01-16
 11:04:08

Vilken jävla match

Jag glömde bort att lägga upp linorna som jaglovat men Patric Carlsson var inte med och det var inte Oliver Ekman-Larsson. Man viste redan innan matchen att det kunde gå hur som helst och det gjorde det också. Bara 20sek in i matchen så knockade Johan Hägglund av Fredrik Alvarez. Johan Hägglund låg alldels stilla på isen och det ända jag tänkte var på händelsen med Lihagen. det var riktigt otäckt. Hägglund bars ut på bår och åkte till Falu lassarett. Självklart så formades matchen oherhört mycket av den händelsen och efter ytteligare 20sek så Skades Alvarez och Leksand gjorde mål. I hela första perioden så spelade Leksand på frustation vilket syntes i spelet oherhört mycket. De tog ledning med 3-1 sedan efter slarv så gjorde Malmö mål. Sedan vet inte jag riktigt hur domare Mikael Holm tänkte när han dömde straff till Malmö efter att ja tror det var Wienstock som slängde sig för att skydda målet. Han nudda då alltså inte spelaren som höll på att göra mål. Straffen gjorde självklart Carl Söderberg mål på. Även domaren fick sig en smäll efter en tek då en klubba åkte upp i ansiktet på honom. Det var mycket irriterat på isen speciellt mellan Jean-Luc Grand-Pierre och den förre Leksand spelare Morten Green som var oherhört irriterad. Vilket han aldrig brukar vara. För Domaren Mikael Holm kan jag ju tala om för er fick ett himla jobbigt match eftersom men de händlserna som hände i början av matchen, två tränare som sätter press och en oherhört stor Leksandsklack som absolut hördes. Så tycker jag absolut han gjorde en bra domare insats om jag inte räknar med straffen som jag inte förstår mig på för fem öre. Matchen vann Leksand och den som avgjorde detta var Marcus Wienstock. Som sedan sa att Leksand vann ,matchen för Johan Hägglund.

Men vad jag har läst så har Johan Hägglund klarat sig med hjärnskakning men mer vet jag inte än..

kramochpyss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: