2010-04-27
 15:16:48

Fan vad dumt

Detta gör mig så jävla förbanad när en ung kill som Tomas bli avstängd för att han inte körde en vm tävling eftersom hans farsa dött och även Manger. Sen hade han kört en annan tävling dagen där på. Vad håller Svemo på med, varför stänger man av honom för?
här kan ni läsa artikel:
Tomas stängs av efter pappans död

”De trycker ner mig”,
säger supertalangen

Tomas H. Jonasson tvingas ­följa elitseriepremiären från läktaren.

Svemo har stängt av Elit ­Vetlandas supertalang, som fick problem när hans pappa och manager dog.

– Det är jävligt dålig stil. Jag lever ju för det här, ­säger 21-åringen.

Tomas H. Jonasson följer med ­sina lagkamrater till Hallstavik i?dag, men cyklarna och kevlar­stället tvingas han lämna hemma.

Avstängningen trädde i kraft i går och gäller till och med den 24 maj.

Tomas, som även kör för Swindon och Gdansk, kommer att missa tolv matcher och inkomster på hundratusentals kronor.

Det är straffet för att den regerande juniormästaren inte ställde upp i VM-kvalet i Daugavpils, men dagen därpå körde en ligamatch för Gorzow.

Riskerade böter

Det var i början av juli förra året, ett par månader efter att Tomas pappa och manager, Michael Jonasson, lämnat jordelivet.

– Organisationen föll när pappa gick bort. Jag kunde ­inte ordna transport till både Lettland och Polen, säger ­Tomas H. Jonasson.

Att han trotsade körförbudet och tävlade för Gorzow förklarar han med att Svemo inte lyckades få fram ett intyg som han kunde visa upp för sin polska arbetsgivare.

– Jag väntade, men när det inte kom något papper så åkte vi. Jag hade inget val. Om jag inte kört matchen hade jag fått böter på 35?000 euro.

Tomas känner sig illa behandlad av Svenska motorcykelförbundet och dess rundbanesektion.

– Jag hade det jävligt kämpigt vid den här tidpunkten och fick inte ihop det. Ändå gör de en sådan här grej. Det är helt otroligt. De trycker ner mig, känns det som, säger Tomas H. Jonasson.

”En jävla soppa”

Även Bo Wirebrand, sportchef i Elit Vetlanda, har synpunkter på Svemos hantering av ärendet.

– Det här är en riktig jävla soppa. Det är så många fel begångna, så jäkla klumpigt skött. Om vi bara fått det där dokumentet hade inte klubben kunnat antasta honom i ärendet. Nu fick vi inte det och då var Tomas fullständigt bakbunden, säger Bo Wirebrand.

Tomas H. Jonasson låter sig dock inte knäckas av avstängningen.

– Sitsen är obehaglig, men jag försöker se det positiva i det. Nu kan jag samla kraft, jobba med ­organisationen och testa cyklarna i lugn och ro för att komma tillbaka ännu starkare, säger han.


Joanna
PUBLICERAT: 2010-10-15, 22:23:58 | URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Helt sjukt känner tomas familj privat så vet hur de där drabbat dem


Micaela
PUBLICERAT: 2010-10-18, 13:33:07

Ibland fattar jag inte hur de som bestämmer tänker? för det skulle ju inte hända dem!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: