2009-09-08
 19:32:40

8sep

Jag som var hur trött som helst i Söndags blev grymt pigg när jag gick och la mig på kvällen. Jag somnade inte innan klockan 02.  Men jag gick till skolan igår och var hur okonsentread som helst, och funderade på att gå hem efter lunch men jag är så stolt jag stannade kvar i skolan och kämpade mig igenom de två sista lektionerna. När jag väl kom hem så bestämde jag mig för att göra matte läxan som jag fick på matten den dagen och som jag lämnade in idag. Efter att matte läxan var färdig satt jag ute med mamma och pappa och pratade sedan drog de iväg, pappa fick ut och gick, mamma drog till affären och Christian hade scouter. Så då blev jag ensam hemma så då satte jag mig farmför tv:n och det är ju inget bra förren vid åtta. Och då såg jag på Färjan 3, efter det blev det CSI och sedan avslutade jag kvällen och se rostat på bernst. Innan jag gick och la mig tog jag en sömn tablett för att vara helt säker på att jag skulle somna. Och det gjorde jag.

Idag har det varit en najs dag, först hade jag sovmorgon till 8.45 och då skulle jag vara hos Malin så då missade jag svengelskan. Sedan hade jag två lektioner sedan slutade jag. För på So:n hade vi kompledigt. När jag kom så satt jag mig och läste boken jag lånat av Joh-anna min svenska lärare, den är grymt bra och heter
"bryta om" av Åsa Anderberg Strollo.

Den handlar om en tjej som heter Minna som ska börja i första ring och ska gå på gymnasium i Skärholmen, Hon bor ensam i en lägenhet eftersom hennes pappa som hon har kontakt med ibland lämnade henne och hennes mamma när Minna var 5år. Minnas mamma är inlagd på sjukhus på grund av en psygisk sjukdom. Men när Minna börjar i Skärholmens gymnasium som faktiskt var hennes sista val så börja hon i samma klass som den perfekta Emma Larsson som gått i samma skola som henne i Hornstull. Minnas Pojkvän Eddie tycker att hon ska hoppa av plugget och följa med honom till Sydamerika. Men hennes mamma kommer ut från sjukhuset, vad ska hon göra.

Den är grymt bra., den borde verkligen läsas. Efter jag läst ut den startade jag med middagen det blev wokat som är min favo mat men inte min brors. Sedan har jag bara tagit det lungt och strax ska jag se på Idol tror jag om jag inte hittar något roligare än idol..

Puss<3


....
PUBLICERAT: 2009-09-09, 20:53:10 | URL: http://ordtillord.blogg.se/

åh älskar verkligen den boken så sjukt bra:D<3


Anonym
PUBLICERAT: 2009-09-10, 22:03:47

den är grym håller med <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: