2009-02-27
 15:25:54

dag 6

Idag åkte Emma hem, och igår lärde jag mig färgerna på teckenspråk och att räkna. Idag skulle jag vilja ha min tv hemma och se på tv4sport ikväll för matchen mellan Leksand - Malmö sänds. Och det är en grymt intresssant match tror jag iallafall. Idag var det superfint i backen men eftersom jag har ont i min rygg slutade jag åka efter lunch och just nu är det klarblå himmel och sol och ca -6 grader ute. Igår grillade vi och de andra som också grillade ute i går kväll var, Emma,Malena,Peter,Hasse,Harald,Erik,Karin,Bibbi,Anders,Anders,Helena,Nån blond brud,Stefan,Liv,två döva som jag vet ej vad de heter och sedan var det deras son, Och han var riktigt söt och jag driver inte. Tror att han hette Robin men jag är ej säkert ska kolla upp det ikväll och då ska jag baka sockerkaka och igår bakade Emma en super god Äppelpaj men jag hjälpte till med att skala äpplerna. Imorgon blir sista skiddagen men vi åker hem vid 17-tiden imorgon och då åker vi till Leksand tror jag eller rättare sagt hoppas jag för att jag ska gå i Leksands shoppen och spanna kläder och massa andra saker. Sedan kommer vi hem på Söndag eftermiddag elr förmiddag men på kvällen ska vi hem till Farmor och äta eftersom hon fyller år Idag den 27feb. Denna vecka har gått för fort men det har varit superkul och jag mår mkt bättre uppe här än i Sthlm för nu när jag kommer hem så måste jag ta hand om massa problem som jag inte orkat med. Men nu ska jag skärpa till mej ordentligt hoppas att jag klarar det. Utanför hör man de prata om fishercup (en tävling) som körs just nu i backen hoppas bästa man elr kvinna vinna.

Här kommer lite flera bilder:
här är våran plats på Campingen.Christian i transportliften från dalen 1&2
Bibbi och Anders (Bibbi är alla ungdomarsfavo här uppe)Backarna
Ät ställe i Ost. Emma sitter och solar i backen
Erik i släppen.Farsan kommer med käket<3 LekplatsMin favobackeUtsikt från sexstolsliften.

Så här är lite bilder då Från mina dagar här uppe i Idre och nu är det 1år kvar till nästa gång, jag träffar alla glada underbara människor här uppe och den jag kommer sakna mest e ju Emma såklart. Mamma kom just in och berättade att Christian gjort illa Armen hoppas att det är nåt farligt!!!!! Om vi kommer ihåg förra året så har jag träffat all förutom Anders (Liv´s döva man) som gick bort 1April efter en tids sjukdom. Jag kommer alltid komma ihåg honom som en glad social mäniska och grym att läsa på läpparna. Han kunde själv prata eftersom han blev döv när han var tio och fick hjärnhinnsinflamtion. Och för att Hedra Anders så jag har jag bestämt mej för att ta kurser i Teckenspråk för enligt mej så tycker jag det är jätte viktigt. För du kan hur enklet som helst vara döv, du kan vakna upp imorgon och inte höra något.
Jag kunde inte teckenspråk så jag kunde inte snacka med Anders när det var mörkt för då fick Liv teckna men när det var ljust så kunde han läsa av vad jag sa för om du kunnat språket så kan man läsa på läpparna.

Jag och Emma hade grymt kul igår först så på morgonen skulle hon och jag träffas  10 över 9 och då hade jag sagt till Sara att jag skulle träffa henne 20 över vid ostbackarna men vi blev typ 50 min försenade och de var ej så jätte glada.
Och sedan på kvällen så fick Emma för sig att Erik såg ut som Håkan i Sune, Sedan kom den där killen och Bibbi märkt direkt att vi blev konstiga för hon sa bara "visa vad ni går för tjejor". Och det roliga var att jag nästan krokat med honom vid lunch och när jag berättade det för Emma så fick vi båda världen garvattack. Sedan vi 22-tiden så var Stefan och Anders (inte bibbis) så onyktra så att det blev kul. Och dagen innan det så fick vi världens asgarv när det var en kille som skulle in och byta till pjäxor för då skulle Emma öppna dörren och då kom hon och Emma stod i världen sedan stod vi och garvade så vi höll på DÖ. Och igår när jag stod och borsta tänderna kom Emma in och berättade att hon en gång hade öppna en tooadörr och där inne satt en kvinna och gud vad vi garvade men Malena (Emmas Mamma) tyckte inte det var ett dugg kul men det tyckte vi.

Igår när jag Emma och Michelle satt i trestolsliften så satt vi och pratade om killarna som åkte bakom oss i liften vad vi inte tänkte på att vi nästan skrek så att killarna bakom hörde att vi tyckte att en av dem var snygga. Och vi var inte spec diskreta heller för alla tre tittade bak samtidigt. Stackarn! och gången innan när jag och Emma satt i trestolsliften så fick vi en kille på 8-9år med oss som rasa av liften innan och då sitter jag och säger till Emma typ så här : I sthlm finns det bara brats,dumhuvuden och idoioter. Och sedan frågar Emma var han kommer ifrån och han bara: Liiidingö. snacka om att göra bort sej. Nu har jag skrivit ganska mycket men jag skriver snart igen.

PUSSOCHKRAM FRÅN ETT SOLIGT IDRE MED MASSA SNYGGA BOYS <3


Emma
PUBLICERAT: 2009-02-27, 20:52:12 | URL: http://emmaabergenback.blogsopt.com

Tack för en trevlig vecka gumman<33



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: