2009-04-24
 22:57:16

Fredag

Idag simmade vi med klassen och jag skulle förstås visa vad jag går för så jag visade det för Lars (idrottsläraren) och han sa att det såg bra ut men innan det så hade killarna livräddning så då fick vi tjejor vara i lilla bassängen och det var fett borring. Men jag tränade på att simma 12,5m utan och andas och jag ska se till så att jag kan simma 25 utan att andas då kanske min simning börjar gå en anning snabbare. Sedan tog jag tid på Crawlet och där fick jag 19sek det måste jag ta ner. Efter att Killarna kört livräddning fick vi göra det och det var hur enkelt som helst. Det skulle man klara sovande. Efter idrotten var det iväg till knä träningen där jag idag höjde mig till 50 i bänkpress men det var jobbigt så där lär jag stanna ett tag. Sedan passade jag på att träna armarna eftersom min tränare ej var där så märkte han inget och det han ej vet mår han ej dåligt för. Sedan fick jag tillsägning att börja med landträning hemma och det lär bli jobbigt spec när det gäller att jogga. Det är så tråkigt. Sedan måste jag börja stretcha varje morgon och kväll för att bli lite vigare.
Därför lär det bli kul när jag ska till Örebro för då ska jag träna varje dag och jag ska fösöka med 2pass per dag för att få upp kondis, träna teknink och andningen i crawlet. Meningen är  att jag ska gå fån att andas var tredje till vad femte. Så jag hoppas att mitt eget lilla träningsläger kommer funka om inte annat så lär ju pappa och christian se till att det funkar.

Ikväll så funderade jag på gå ut men efter övertalning att stanna hemma så kom Malin över ett tag vi åt jordgubbar med glass och tittade på tv, spannade bloggar och lyssnade på musik. Det är alltis lika kul att umgås med Malin för att ingen av oss är smarta tex när vi satt och åt jordgubbar med Morsan och dem så berättade pappa att vi skulle äta Hummer i Örebro. Och då frågade jag hur man åt dem och pappa bara skakade på huvudet medans jag och Malin började asgarva. Men det är ej mitt fel att jag ej vet hur man äter Hummer för jag har aldrig ätit det och det finns inga i Sthlm. Elr det kanske det gör men de finns i frysboxen elr vaddå. Och det brukar man bara gå förbi.  Men jag fick iallafall veta på ett ungefär hur man gjorde se om jag kan få pappa att berätta lite mer annars lär det bli pinsamt.

Imorgon så är man ensam hemma hela dagen eftersom Christians klass ska ut och städa så mamma och pappa ska hänga med så det blir att sova så mycket som möjligt och sedan placera mig ute i solen och göra läxor. Sedan på kvällen hade jag tänkt att träffa några kompisar men det blir antagligen Malin, jag och GP serien på tv.

Juste Hockey VM har väl börjat så kanske det blir att se hockey imorgon om det är på en bra tid annars så får jag se på sporten och läsa sportbladet.

kramochpuss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: