2009-04-16
 19:04:43

18.51

Jag vet ej varför men jag har duschat och bytt om till pyamas och satt mig just vi datan när andra perioden i matchen mellan SWE och CZE. Mid mr Liw i mål. Men det är ej så intressant. Leksands legenden Åke Lassas är död, han blev 84år gammal. Han spelade 24säsonger i LiF och han noterades för hela 94landskamper. Det är grymt.

Jag har tänkt på en sak det är aldig en som dör utan flera på samma gång, då menar jag alltså min granne har en far som dog förra veckan, en annan och sedan mammas kollega.. Jag undrar varför det var som 2001 först dog min mosters katt Tyson, sedan dog min Farmors hund Roy och sedan så dog min Farfar. Där enligt mej och vad jag har fått höra är sjukvårdens fel. Min farfar hade hudcancer, han hade oprera bort det en gång men sedan så fick han tillbaka den. Han fick en knöl i armhålan som han skulle operera bort men då säger sjukhuset att de ej kan göra det eftersom de har sommar stängt. Den spred sig och min Farfar dog. Han hamnade på sjukhus, där han sedan flyttades till ett annat. 1månad fick han lida. Och jag fick ej träffa honom de två sista veckorna för min far ville inte att jag skulle minnas min farfar som en gammal gubbe som ej kände igen mig, som virrade och knappt kunde prata. De sa till honom att han hade ett halvår kvar men han fick inte det och det är jag ganska glad för. Då slapp han lida. Jag var 7år när han dog. Och i år är det 8år sen han dog och jag fyller 15år. Jag hade gärna sätt att min farfar hade levt men man kan inte bestäma över denna gryma värld även fast man vill.

Jag bråkar en del med min farmor men jag älskar henne men jag stör mig på att hon säger till mig att jag förstör min fars liv med alla problem jag har. Men vad ska jag göra jag är den jag är och hon kan inte ändra att pappa är min pappa, för han kommer alltid vara min pappa och VÄRLDENS BÄSTA PAPPA Och Framor hon är också bra att ha för att vem skulle annars lärt mig och baka och spela spel. Och lärt mig massa kortspel mm.

kramochpuss


Anna i Byn
PUBLICERAT: 2009-04-16, 22:01:43

Det var fint skrivit om din pappa. Det är bra att du är dig själv och ingen försöker göra om dig. Kram


Anonym
PUBLICERAT: 2009-04-17, 16:52:29

Tack Anna <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: