2010-10-24
 13:49:29

Sjukdom eller ej?

Jag brukar säga att alkolism är en sjukdom eftersom det är ett beronde som alla mäniksor har men utvecklas till olika saker. Även Fetman ör ett beronde som börjar med att man börjar äta och till sist ökar du din portion till mer mat hela tiden. Många säger att det är deras eget fel men jag tror inte på det, visst det är deras eget fel att de börjar äta mycket och inter tränar. Men är det någon som funderar på varför perosnen ifrågan börjat äta eller om de alltid varit det. För de finns faktiskt människor som föde med viktproblem och då kan det ofta bli så att man blir olycklig och man vänder sig till maten. Den gör självklart gör den ju inget bättre men det känns som en tröst sen tror jag även att fetma har ökat pga all stress som finns runt omkring oss. Vi ser dessa stora hemma fruarna som säger att de som är över viktiga är lata men de har har inte nånting med det att göra. Är man hemmafru så kan du träna oftare än vad du kan när du har ett heltids jobb och barn som vill ha mat, hjälp med läxor och ska till olika aktiviteter. Alla är mäniskor är lika mycket värda och det spelar ingen roll. Förstår mig inte på folk som är så elak och mobbar de som är feta. För det visar att de är osäkra hos sig själva för alla har vi något problem men det kanske inte är maten eller alkholen utan det kan vara något annat. Enligt mig är det en sjukdom men är det egentligen :s

kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: