2010-12-31
 00:19:13

Det som hände

Jag åkte ju som sagt in til stan och träffade  Mickaela idag, först så stannar vi till och käkar lite på waynes.

Sen så bestämmer vi oss för att kolla lite på stan, så vi gick genom tunnelbanan eftersom att det går fortare så.

 

När vi kommer till Gallerian så går vi in på Hm för att jag ska kolla på en väska men jag hittar ingen så vi går ut igen och jag stoppar ner plånboken igen jag och Micaela står och snackar och bestämmer oss för att vi ska gå till sergel och kolla omd et går någon bra film.

När vi har kommit till övergångstället så ska jag ta upp något ur väskan men märker att den är försvunnen!!, jag springer tillbaka och kollar efter den över allt( detta händer inom loppen av 1 minut) och hittar den inte någonstans.

Jag tänker att om jag skulle ha tappat den så skulle jag ha hittat den på vägen efter som jag sprang tillbaka så fort och jag skulle sätt om någon tog upp den från marken.

 

Vi springer in i gallerian igen och jag är i panik, tar tag i an vakt och frågar om han har sätt några poliser i närheten och han svarar att han såg några åka upp för rulltrappan.

Vi kubbar upp för den där trappan så snabbt som vi bara kan och hittar inga poliser så vi åker ner igen och får hjälp av en vakt att leta efter dom.

Tillslut hittar vi dom och dom börjar hjälpa mig och försöker att lugna ner mig, mitt upp i allt så ringer det ett nummer som jag inte känner igen och jag svarar men hör inte  vad hon i telefonen säger för att jag är så jävla upprörd. Så jag ger telefonen till micaela som hör vad hon säger och berättar för mig sen att väskan ligger inne på SEBbanken. Samtidig som Micaela pratar i telefon med tanten så pratar polisen med en vakt som såg en kille i blå jacka spring jättefort från platsen där det hände samma tid som jag blev av med min väsa. Killen sprang mot Nk huset.

 

Polisen följer med oss till banken för att kolla om det var något som saknades ur min väska, när vi kommer fram så ser vi en tant som börjar ta fram något..MIN VÄSKA!!.

 

Det jag hade i väskan var

 

  • Mitt pass
  • Min plånbok med slkort, bankkort, ite småpengar och mitt pressentkort på hm med bara 15 kr kvar
  • Mina bankuppgifter (jag hade varit och betalat räkning innan)
  • hörlurar och annat stuff

Vi sätter oss med poliserna och märker att det som saknades var HMkortet , fatta snopna dom blir när dom ska testa handla och ska betala och det bara är 15 kr ^^.

 

Det var någon som hade hittat den på något annat ställe och varit snäll och lämnat in den.

Inget var borta fatta vilken lättnad.

Polisen trodde att den/dom som hade gjort detta hade brottom och ute efter kontanter, inget annat var intressant för dom. Sen hade dom bara slängt väskan när dom märkte att det var inget som dom kunde ha nytta av efter som man kan spärra allt utom självklart kontanter.

 

 Men det känns faktiskt inte nå bra ass, självklart är jag glad att jag har fått tillbaka allt m

en det är mer än så. SJävla grejen att någon har varit och rotat och tagit på mina saker, jag blir fan att må illa..

 

 

Men ett stort tack till Micaela som hjälpte mig så mycket, hade fan brutit ihop om inte hon hade varit där.


Från Emelies blogg



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: