2009-03-31
 14:07:37

Niemi: ”Jag hade velat spela nu”

Leksand krigar för en plats i elitserien nästa säsong.

Samtidigt tvingas backstjärnan Antti-Jussi Niemi följa laget från läktaren.

- Hade jag inte haft den där kanalen i huvudet hade jag kunnat spela, säger han.

När Leksand tog sin andra raka seger hemma mot Västerås senast satt Antti-Jussi Niemi på läktaren.

Finländarens tillstånd blir allt bättre och matchen mot VIK var den första han följde live efter den våldsamma tacklingen mot Rögle för två veckor sedan.


"Känns jättetråkigt"

I kväll möter Dalalaget Växjö och helst av allt hade finländaren velat vara tillbaka på isen för att hjälpa laget i det utsatta läget i kvalserien.

- Hade jag inte haft den där kanalen i huvudet (en luftspalt till hjärnan som kan föranleda en inflammation), då hade jag spelat, säger han till Dalarnas Tidningar.

- Att inte kunna vara med nu känns jättetråkigt. Men jag vet att jag måste vila, att jag inte får anstränga mig, fortsätter han.


"Ska spela nästa säsong"

Niemi har lämnat sjukhuset sedan en tid tillbaka och är fast besluten om att vara tillbaka på isen nästa säsong.

Men det är inte säkert att det blir i Leksand.

- Jag ska spela nästa säsong, något annat finns inte. I vilken klubb? Jag ska spela hockey, det är det enda jag vet.

Klippet från Aftonbladet.se

Det är synd det som hände med Niemi och jag är glad att han mår bra och jag hoppas att om han inte spelar i Leksand nästa säsong kommer vara bra ändå !!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: