2009-03-31
 14:04:28

Bröt ihop efter match <3

En 4-1-förlust, två dundertavlor och missad chans till elitseriespel. Då brast det för den olycklige Västeråsmålvakten Johan Thalberg.
- Jag gör två individuella misstag som sänker laget... och det är inget kul alls, säger han med gråten i halsen. En seger hemma mot Södertälje i kvalseriens sjunde omgång skulle hålla liv i Västerås elitseriedröm. Men två jättetavlor av den annars så säkre målvakten Johan Thalberg gjorde att drömmen snabbt förvandlades till en mardröm. Först bjöd han SSK:s Robert Carlsson på en passning till 2-1-målet, sedan ramlade han en bit ut från sin målgård när Daniel Josefsson kom i friläge. Josefsson hade bara att runda den sittande målvakten och lägga in matchavgörande 3-1 i tom bur. Kämpade mot tårarna Då fick Thalberg kämpa för att hålla tillbaka tårarna. I Radiosportens intervju efter matchen har den 21-årige målvakten gråten i halsen.
- Det är under all kritik, va... det går inte. Det är för dåligt, så är det bara, säger han till Radiosportens Robert Tennisberg som fick göra en av sina svårare intervjuer.
- Jag funderade på att skita i det, men jag frågade honom om det var okej och det var det. Jag tycker det var jävligt starkt av honom att stå där, säger Tennisberg.
När Thalberg sedan ska beskriva 3-1-målet brister det helt i rösten.
- Nä... det finns inte så jävla mycket att analysera... ta med sig den jävla bilden inför nästa år..., lyckas Thalberg få fram innan han mot slutet av intervjun ändå försöker blicka framåt. "Bita ihop och köra"
- Det är ju tungt nu, men förhoppningsvis i framtiden - till nästa säsong - så får man ju bara bita ihop och köra, säger Thalberg. Men sen gick det inte längre. Efter intervjun klev han undan och borrade ner ansiktet i händerna.
- Då brast det totalt för honom, jag fick säga till någon att komma och ta hand om honom. Det var ungefär som när jag intervjuade Sanna Kallur i Osaka (friidrotts-VM 2007 - Kallur slutade fyra), det var väldigt jobbigt, säger Tennisberg.

Tagirs från Aftonbladet.se
Stackarn, jag tycker synd om Thalberg han är en grym Målvakt och det visar att även dem kan göra fel. Jag hade hoppats att Västerås hade vunnit men det gjorde de och sånt är livet. Ibland vinner man, Ibland förlorar man. Sånt är livet. Även fast det är hemskt och tråkigt att förlora så kommer man över det . Och bara livet är ett spel, men man får ej ha för höga krav på ´dem. För de e då det kan gå dåligt.. 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: