2009-07-18
 19:34:49

dag 4-6 26-28juni fr-lö

Kom precis hem ifrån en heldag med utflyckter, vi började med att äta frukost och sedan bar det av. Men jag ska berätta vad som hänt tidigare dagarna . Den 26 Juni alltså i Fredags åkte vi från Tegel klockan 11 och körde en hel dag i bilen eftersom det var mulet,blåsigt och regnigt. Sov det gjorde vi på en parkeringsplats någonstans imellan Salzburg och Brechtegarden. Där var det massvis med översvämningar. Den natten sov jag inte speciellt bra för att vid två tiden så regnade det jätte hårt mot husbils taket så man ej kunde sova. Sen igår så gick vi upp klockan sju ungefär eftersom man typ inte får fricampa i Tyskland. Då åkte vi till Brechtegarden och påvägen dit handlade vi. Det är otroligt fint här , igår var det halvmulet men på kvällen kom det regnskurar. Vi var nere i saltgruvorna igår och det var grymt kul. Det var en guidad tur på en timma. Det går inte att förklara hur fint det var där nere. en upplevelse som jag aldrig glömmer. Efter Saltgruvan så åt vi lunch och sedan åkte vi vidare till Köningssee där åkte vi på en alpsjötur med en guied till St. Bartholmä. När vi åkt en halva turen stannade de båten och han guiden spelade en låt på tumpret. Det var så vackert för de ekade mellan alptopparna.. Efter båtturen åkte vi till husbilen som vi ställt på en camping. Så Imorse när vi vaknade bestämde vi oss för att åka ner till Berchtegarden med buss eftersom vi fått grattis bussbiljetter. Och när vi tagit bussen ner så bestämde vi oss för att åka upp till Hitlers örnäste men man såg inte så mycket från utsikten men det var vakert ändå.Hitler fick denna hus i 50års present.Vi åt där uppe och tittade runt lite sedan så åkte vi ner igen. När vi kom ner till bussstationen var det 1immas väntan på bussen så vi var inne vid tågstationens affär. Och där fick man en chock för det stod om Michael Jacksson över allt och jag kan ju ej Tyska så jag fattade noll liksom. Men Pappa berättade sedan att han dött. RIP Michael Jacksson. Det var allt.

Anna Edsbyn
PUBLICERAT: 2009-07-23, 23:54:08

Guu vilka bra föräldrar ni har va mycket ni upplever tillsammans det här kommer ni minnas hela livet. Hälsa !