2009-12-27
 22:55:28

Vilken Match

Jesus amalia, vilken match. Vem som helst skulle kunna tro att Sverige hur enklet som helst skulle vinna men där hade ni fel. För Från att Sverige lett med 3-0 så kom Österrike ikapp.  Men skönt nog vann Sverige och Oliver Ekman-Larsson avslutade hela matchen med att skjuta in 7-3 målet med 10sek. Men Oliver gjorde även 1mål till och en assist. Så just nu har han gjort 2mål 2assist och 0utv. Vilket är riktigt bra. I mål idag stog Nilsson och inte Markström men Nilsson gjorde en bra match, ävcen fast han vid vissa tillfällen var lite skakig. Sveriges nästa match är på tisdag mot Ryssland vilket kommer bli tufft eftersom enligt papprerna ryssland har ett bättre lag än förra året. Då sverige slog ut Ryssland i kvalet för att senare tyvärr förlora mot det stentuffa Canada. Markström fick också känna på ett tuft spel då, undra om det blir samma lag som möts i finalen i år. Men det lär vi väl märka.

OS truppen togs ut idag och som vanligt så finns det vissa saker man skulle vilja ändra, jah hade gärna sätt att Markström fick åka som tredje målvakt istället för Liv. Sen tycker jag att det är tråkigt att inte Omark fick åka med. Sedan tycker jag att den bästa med truppen är Murray som jag tror är än av de få som verkligen vågar gå ut riktigt tufft. Och jag längtar till OS. Förra OS vann vi Guld men jag tror faktisikt inte vi kommer göra det denna gång, men det kan nog överaska. Förra OS hade jag också chansen att se en vecka av de två eftersom jag få hade oprerat ögat och fick vara hemma från skolan i två veckor.

kramochpuss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: