2009-04-29
 18:27:35

29april09

Idag i skolan så fick jag veta hur det jhade gått på svenska provet som var ett gamalt lyssna nationella från niorna förr året, det var fett svårt men det gick skit bra. Sedan på Matten idag så var ej Helena ej där så Lasse satt gång oss och gick in till sin klass men det blev ej så mycket matte för killarna i klassen fick för sig att kasta pappers bollar runt i klassrumet så det blev pappersboll krig. Det såg ganska kul ut. På Engelska håller vi på med Tala Nationella också från 9:orna förra året, Och då sitter Maria ute och visa killar i min klass är lite knäppa bara att inse för de kastade Lexion runt i rummet. Och på klassrådet så fick vi svara på massa frågor med en kompis, Dessa frågor var det:
 - Var samlas ungdomar idag, mötesplatser. Vad gör man när man träffas?
 - Måste man idag gå igenom prövningar för att vara med i ett ungdomsgäng eller vad gör att man platsar i ett. Är det olika för killar och tjejor.
 - Har kläderna någon betydelse för grupptillhörigheter?
 - Har ni några tips på hur man gör för att någon ska bli kär i en?   - konstig fråga
 - Vad gör man när man är olyckligt kär?
 - finns det fördomar om vissa arbeten kan bara kvinnor / män ha.
 - Kan du tala om sex med dina föräldrar?
 - finns det någon du har respekt för? varför då?
 - Får man uppföra sig hur man vill i kyrkan.
Det var de frågor som vi fick på en liten lapp, de var fett konstiga frågor och jag och Jonnah typ dog av skratt på vissa. Nu ska jag titta på vad jag ska ta med mig till örebro. För imorgon drar jag till Örebro utan världens bästa Sara som betyder allt för mig.

kramochpuss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: